Czy częste zmiany pracodawcy w transporcie utrudnią kredyt hipoteczny?
Pracuję jako kierowca zawodowy i w ciągu ostatnich dwóch lat zmieniałem firmę trzy razy, ale bez dłuższych przerw między umowami. Teraz mam umowę o pracę na czas nieokreślony od czterech miesięcy i chcę składać wniosek o kredyt hipoteczny na mieszkanie z rynku wtórnego. Zastanawiam się, czy bank może źle patrzeć na taką historię zatrudnienia, mimo że dochód mam regularny i wpływa na konto co miesiąc. Czy przy kredycie hipotecznym sama częsta zmiana pracodawcy w tej samej branży może być problemem?
Głosy społeczności (6)
P
PatrykRaty2026-07-16 13:35
Same zmiany firm nie muszą od razu przekreślać kredytu, jeśli nie było przerw, dochód jest regularny, a obecna umowa jest na czas nieokreślony, choć bank może dopytać o ciągłość zatrudnienia i poprosić o świadectwa pracy albo historię wpływów. Masz wynagrodzenie głównie na umowie, czy część idzie jako diety/premie?
D
DawidOdHipoteki2026-07-16 13:43
Same zmiany pracy nie muszą przekreślać kredytu, jeśli nie było przerw, wpływy są regularne i obecna umowa jest na czas nieokreślony. Bank może tylko dopytać o ciągłość zatrudnienia i staż w obecnej firmie, więc masz już wstępną decyzję albo dopiero planujesz składać wniosek?
W
Wanda_spokojnie2026-07-16 13:59
"Same zmiany pracy nie muszą przekreślać kredytu, jeśli nie było przerw, wpływy są regularne i obecna umowa jest na czas nieokreślony. Bank może tylko dopytać o "