Czy bank zaakceptuje dochód z umowy zlecenia przy kredycie hipotecznym?
Czy ktoś z Was przerabiał ostatnio kredyt hipoteczny przy dochodzie głównie z umowy zlecenia? Pracuję w branży medycznej jako technik w prywatnej placówce i mam ciągłość zleceń od prawie dwóch lat, ale umowy są podpisywane co kilka miesięcy. Chcę kupić mieszkanie z rynku wtórnego za około 520 tys. zł i mam odłożone 110 tys. zł wkładu własnego. Na etapie wstępnych rozmów jeden bank pytał głównie o wpływy na konto, a drugi od razu o długość obecnej umowy. Zastanawia mnie, czy dla banku ważniejsza jest sama forma umowy, czy regularność wpływów i PIT za poprzedni rok. Nie mam innych kredytów, ale mam limit w koncie, którego praktycznie nie używam. Czy przy takiej sytuacji umowa zlecenie może realnie zablokować kredyt hipoteczny mimo stabilnych dochodów?
Głosy społeczności (6)
C
Cezary_od_firmy2026-06-26 13:54
U mnie bank zaakceptował umowę zlecenie, ale mocno patrzyli na ciągłość wpływów i to, czy zleceniodawca był ten sam przez dłuższy czas. Proszono mnie o umowy z ostatnich kilkunastu miesięcy, PIT i wyciągi z konta, a dochód liczyli raczej ostrożniej niż przy etacie. Przy Twoim wkładzie własnym wygląda to całkiem sensownie, tylko różnice między bankami mogą być spore. Masz wpływy co miesiąc w podobnej wysokości, czy bardziej nieregularnie?
T
Teofil_kredyt_gotowkowy2026-06-26 14:03
Banki potrafią zaakceptować umowę zlecenia przy hipotece, ale zwykle patrzą na ciągłość wpływów, historię współpracy i to, czy dochód jest realnie powtarzalny, a nie tylko na sam typ umowy. Przy prawie dwóch latach zleceń w jednej branży masz argument, tylko przygotowałbym umowy, rachunki, PIT-y i wyciągi z konta, bo każdy bank trochę inaczej to liczy. Wkład własny wygląda sensownie, ale przy cenie 520 tys. zł dojdą jeszcze koszty notariusza, PCC i ewentualnego pośrednika, więc bank też może patrzeć na bufor po transakcji. Ten bank pytał głównie o co, o długość umów czy o wpływy na konto?
F