Forum Kredytów i Finansowania Niezależne Forum Finansowe
kredyty-gotowkowe 2026-04-26 20:45

Czy bank uwzględni nadgodziny i dodatek za pracę w nocy przy kredycie gotówkowym?

Pracuję na umowie o pracę od ponad roku, ale moja wypłata co miesiąc trochę się różni, bo oprócz podstawy dostaję jeszcze pieniądze za nadgodziny i dodatki za nocki. Na paskach wynagrodzeń te składniki są regularnie, tylko nie zawsze w tej samej wysokości. Chcę złożyć wniosek o kredyt gotówkowy i zastanawiam się, czy bank podejdzie do takiego dochodu jak do stałego, czy policzy wyłącznie samą podstawę. W firmie wszystko idzie oficjalnie przez listę płac i wpływa na konto z jednego źródła. Czy ktoś miał tak liczoną zdolność? Ile miesięcy takich wpływów bank zwykle bierze pod uwagę?

Głosy społeczności (7)

O
Oskar_nieruchomosci 2026-04-26 23:16
Zwykle bank nie patrzy tylko na samą podstawę, ale też na to, czy nadgodziny i dodatki nocne faktycznie wpływają regularnie przez dłuższy czas. Jeśli na paskach i wyciągach z konta widać je co miesiąc, to często biorą je pod uwagę, tylko raczej liczą średnią z kilku albo kilkunastu miesięcy, a nie najwyższe wpływy. Dużo zależy też od konkretnego banku, bo jeden podejdzie do tego luźniej, a inny utnie bardziej zmienne składniki. Masz już informację, za jaki okres chcą od Ciebie dochód?
M
Michal_wkład 2026-04-27 21:36
"Zwykle bank nie patrzy tylko na samą podstawę, ale też na to, czy nadgodziny i dodatki nocne faktycznie wpływają regularnie przez dłuższy czas. Jeśli na paskach"
Też mam takie doświadczenie, że banki patrzą na to szerzej niż tylko na podstawę i jeśli nadgodziny oraz nocki wpadają regularnie, to zwykle wliczają je do średniego dochodu, nawet jeśli kwoty co miesiąc są trochę inne. Masz już może informację, za ile miesięcy bank chce od Ciebie wyciągi albo zaświadczenie od pracodawcy?
R
RafalWeryfikuje 2026-04-27 07:04